Maria Gültekin #5



Hey you!

Då var det min tur att skriva. Jag kallas Maria men mitt riktiga namn är Meryem. Då jag gick på dagis hade vissa svårt att uttala mitt namn, de sa antingen "Miriam" eller "Maryam" men för att underlätta för omgivningen bad jag de kalla mig för Maria istället. Idag är jag "känd" som Maria, jag ångrar mig faktiskt lite för att Meryem är ett fint namn men Maria is good as well. Hur som helst.. Jag är 18 år gammal och har spelat basket för Eos Lund sedan jag var 9 år gammal. Till kommande säsong ska jag spela för Solnas damlag med Jurgita som coach och detta ser jag naturligtvis fram emot.

När jag inte spelar basket tycker jag om att ta det lugnt och umgås med med vänner och familj. För er som inte visste så har jag 7 syskon. Tycker förresten det är jävligt kul att kolla basket och med det vill jag även tilläga att Becky Hammon (San Antonio SIlver Stars) är min kvinnliga förebild. Hon är tung kompis!!!

För övrigt tycker jag om att läsa. Jag älskar dokumentärer och citat får jag aldrig nog av. Mina favoritartiser är Whitney Houston, Tupac och Michael Jackson. Och du som läser måste bara erkänna att Redbull är jävligt gott. 

kom ihåg... "Only those who dare to fail miserably can achieve greatly. " -Robert Kennedy


Nu ska jag tillbaka till mitt crib!! Fredens liljor......//Maria

""


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0