# 4 Kathleen Smith

Hej hej hej

Jag heter Kathleen Ingegärd Svea Helen Smith. Just nu är vi, du20, i Frankrike och spelar några träningsmatcher mot det franska u19 landslaget. Än så länge har vi vunnit två av tre matcher och den tredje spelas ikväll.



Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om mig själv men jag ska försöka göra det så intressant som möjligt. Jag är 18 år, fyller 19 i september och har spelat basket ända sen jag var 9 år gammal, ett härligt decenium fullt av svett och tårar, men självklart otroligt många roliga händelser. Mitt bästa basketminne var nog när jag kom med i u18 landslaget sommaren 2007 och Martina Stålvant (som också spelar i detta landslag) började gråta för att hon blev så glad att jag kom med. Sen njöt jag otroligt mycket av SM guldet som vi tog föregående säsong med mina favorit tjejer i Solna Vikings. Mitt värsta basketminne är när vi förlorade en semifinal efter två förlägningar och vi hade ledningen med 5 poäng när det bara var 30 sekunder kvar.

Jag började spela basket i Alvik basket med Martina och har även spelat i Blackeberg, en klubb som ligger mig varmt om hjärtat. Förra säsongen spelade jag som sagt i Solna Vikings, det var mitt första år i damligan och jag planerar att fortsätta där nästa år. Alltså var jag och Jurgita lagkamrater förra året och nu är hon min coach:).

Jag har en äldre bror som spelar basket på college i USA och är även med i herrlandslagstruppen. Jag är nämligen i princip uppväxt i en basketfamilj då min mamma också är gammal landslagsspelare och min pappa är coach, förra året för Uppsalas herrlag.

Nu ska jag kila iväg mot affären tillsammans med Anna och Martina. Ha en bra dag!!!!!

Kathleeeeeen

Martina, jag och Anna på bussen från Paris till Bourges.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0