#15 Jessica Nilsson



Wawawiwah! :)

Mitt namn är Jessica Nilsson, fyller 20 år till hösten. Jag är uppväxt i Hässelby, en förort till Sveriges framsida och Scandinaviens huvudstad Stockholm.
När jag va knodd så var basket min andra sport, jag spelade nämligen tennis på elit nivå tills högstadiet då jag blev tvungen att välja för att det blev för mycket med skola och allt annat som man ska hinna med. Ett bra val så här i efterhand! :P
Jag är fostrad i Blackeberg basket och spelade där tills förra säsongen då jag kände att det va dax att prova på högsta ligan. Jag valde att flytta upp till Sundsvall för spel i Sundsvall Saints, ett bra val då jag fick visa vad jag gick för framförallt i seriens andra del då jag fick förtroende och mer speltid vilket gav mig erfarenhet och en positiv utveckling.
Inför den kommande säsongen har jag bestämt mig för att testa mina vingar i Solna Vikings, där även Kathleen och Maria ska lira :) Närheten till mina vänner och min familj, en bra träningsmiljö med bra förutsättningar för mig att utvecklas och ett förtroende för coach Jurgita va väl de mest betydande fördelarna med Solna.

Skriver lite mer vid ett annat tillfälle och ska kirra en lika fin bild som Martina och Bibbi har i sina inlägg..

Wollie Bollie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0