'11' Ajnur Bilibani

Mitt namn är då Ajnur och föddes 27 april 1990. Något som är typiskt mig är väl min underbart sega dialekt, som är typiskt Oskarshamn. Alla Stockholmare, Lundare, Göteborgare, och ja ni vet de som tror att de pratar snyggast är på mig som tusan för dialekten. Men innerst inne vet jag att de älskar mina sega uttal!
Som sagt, jag är från Oskarshamn och har bott där den större delen av mitt liv. Som 2-åring flyttade jag och mina föräldrar från Kosovo, mitt hemland, till Sverige. Så därför är mitt namn inte så svenskt, och kanske inte heller mitt utseende!
Jag har spelat basket sedan jag var 9 år gammal och jag har fortfarande inte tröttnat på det.  Nu i år tog jag även studenten på Sanda Riksbasketgymnasium, där jag spenderat tre år med mycket träningar kombinerat med studier. Dessa tre år har varit väldigt lärorika och händelsefulla. Nu till hösten har jag efter många om och men bestämt mig för att spela för Brahe, vilket jag tror och hoppas kommer bli väldigt utvecklande och roligt!
Nu är vi i Polen, och detta är mitt första EM som jag är med i. Hittills har jag haft roligt och hoppas på slutspel.

För övrigt älskar jag att dansa, äta godis, chilla med de allra bästa och se på TV.  

"Hakuna Matata - Inga bekymmer", det är mitt motto, ALLT LÖSER SIG!

Nu vill Maria även kallad "Merch" (som på hennes språk betyder matta ) min rumskamrat, att vi ska gå och leta efter en kortlek. Hon vill ännu en gång bli spöad!

Ciaooo, Ajnur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0